debata: Kastrol, Soukromá ZUŠ Trnka, Plzeň HRůZNÉ HODY VE VILLE SANTA RITĚ

Plénum:

Doteď se nebálo o zdraví herců tak jako při tomto představení. Líbilo se pomalé tempo, které do toho pasovalo.

Líbilo se, ale měl problém s dramaturgií. Jde o dva či tři příběhy, kdy a kde pokračují, jak jsou propojené. Jak jsou na vzájemně napojené. Silný moment přípravy mletého masa a její patlačky. S nadšením patlače to dokreslovalo celkovou atmosféru. Líbilo se prostorové řešení.

Hostina dobrá, jídlo dobré a skvělý Michal Ston.

Měl pocit, že jde o dekonstrukci textové předlohy, kterou neznal, a tak se v ní nevyznal. Chyběly pointy.

Zajímavě zpracované objektové divadlo, které dokreslovalo vyprávění. Samotný dojem: narativní, jednotlivé příběhy, ale jako celek rozpadnuté.

Lektoři:

AS: Zajímavý a poutavý rámec díky mizanscéně. Co se týká herectví, není na místě žádný ostych. Nebála by se více to rozjet v duchu lidového folkloru. Vést to přes navzájem se historkami trumfující vypravěče na fiestě. Nadsázka, humor. Poutavé. Navrhuje závěr: mrtvého s klarinetem vzkřísit přímo prostřednictvím hudby a průvodem. Vyzrálé a suverénní po herecké stránce.

TŽ: Má to nakročeno k veselici. Stop timy tam byly. Budované napětí. V imerzi na tělo. Pocit až ohrožení: divák může být ženichem, ale i obětí. Správný směr, jen ho vzít ještě divočeji: polévání ubrusů apod. Příklad: Pobyt v boudě, propojené „soukromými situacemi“ s diváky. Teatrální smrt, která končívá veselím (v respektovaném šílenství). Klarinet na konci vnutil skrze svou hadovitost astrálnost. Upozorňuje, že klanění na konci je důležité dělat s energií a radostí.

PV: Část představení se líbila, k části má výhrady. Nechce ale kritizovat, protože dostal jídlo. Obtížná orientace v příbězích i v záměru, jestli vůbec tvůrci chtějí být srozumitelní. Dopad imerze s jídlem je na diváka větší. Možná tvůrci chtěli vytvořit směs dojmů. Hudebnické hnidopišství: naladit kytaru, domačkávat akordy, volbu akordů směřovat k latinské Americe.

VH: Sezení kolem stolů – obřad, rituál. Divácky vděčné. Pak je třeba dostát formu i v pohybu, např. tanec. Neschovávat se za nic. Nevíme, kam některé situace vedou.

Soubor: Ohledně záměru: směšní hrdinové. Částečně ale chtěli být sami. Borgesova povídka je o srabáctví, což bylo inspirativní. Amerika nebyla tak podstatná. Znejišťování a nejistota ano. Původně chtěli, aby se diváci orientovali více. Divokost, když člověk neví, co se stane, je ale záměrná. Grimmové: pohádka, která se promítala do původní hostiny. Směr archetyp a rituál.

Přidat komentář

0 Komentáře.

Přidat komentář


Upozornění - Můžete použít tytoHTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>