Hana Voříšková vypráví o tom, jak inscenace vznikla a jak je to s jejím dlouhodobým divadelním experimentem.
Jak a proč jsem vytvořila tuto inscenaci.
O Vánocích 2021 jsem byla nemocná. Byla jsem sama doma a hledala jsem něco ke čtení.
Číst dále »Hana Voříšková vypráví o tom, jak inscenace vznikla a jak je to s jejím dlouhodobým divadelním experimentem.
Jak a proč jsem vytvořila tuto inscenaci.
O Vánocích 2021 jsem byla nemocná. Byla jsem sama doma a hledala jsem něco ke čtení.
Číst dále »Anežka Marušincová, Eliška Ivanová, Terezka Langmannová a Zuzka Jarošová se všechny narodily s Trizomií 21, což znamená, že mají ztrojený 21. chromozomový pár v každé buňce svého těla, narodily se s Downovým syndromem. V době ještě před koronavirem se začaly scházet, aby hrály společně divadlo, tudíž měly v životě něco, na co se budou těšit, kde se budou UČIT a ROZVÍJET SE , to byl náš záměr.
Číst dále »Už máme hlavní program celého víkendu:
Šrámkův Písek má status přehlídky experimentujícího divadla. Čas od času je možná dobré zamyslet se nad tím, co to to experimentující divadlo vlastně je. Podělte se prosím o své pohledy v komentářích; postupně je budeme shrnovat a třídit; přímo při ŠP 2023 potom proběhne debata naživo. (foto Milana Strotzera: ŠP 2020: ZUŠ Jaroměř: Cik!)
Číst dále »Zde uvádíme stručný výběr zaznamenaných poznámek z debat. Nejedná se ani zdaleka o doslovný přepis. Jen stručně vyzdvihujeme, co nás u jednotlivých debat v daném okamžiku zaujalo.
Číst dále »Zde je všech 5 čísel festivalového plátku – čísla 0, 1, 2, 3 a 4.
Číst dále »Porota zdůrazňuje, že nejde o to, kdo byl nejhorší či nejlepší, jde čistě jen o to, kdo bude nominován či doporučen na Jiráskův Hronov. Porota uvažuje například také o tom, jakou zprávu o experimentálním divadle vyšleme do mezidruhové přehlídky.
A jak to tedy ta porota rozhodla?
Číst dále »Minirozhovor s Matějem Nárožným, Anetou Mrázkovou, Marci Plíhalovou a Tomášem Mohrem o vznikání inscenace Zá rubni:
Prováděli jste Zá rubni už i jinde než ve Fabrice ve Svitavách?
YESSS… V Brně a Městečku Trnávka.
Dočetl jsem se, že inscenace je založená na výchozí básni. Je-li to pravda, můžete přiblížit, jak se od básně odvíjela/odvíjí?
Jedná se o průnik společných interpretací a pocitů atmosféry básně.
Číst dále »Rozhovor s Ondřejem Pumrem k inscenaci Muž z Osla:
V Muži z osla se vyprávějí určité příběhy / předkládají určité úvahy. Předpokládám, že jsou plodem performera, který je říká. Je to tak?
Plodem performera většinově nejsou, nějak však pupeční linkou jsou s ním spojeny. Jsou výplodem Daniela Hradeckého, Paola Sorrentina a režiséra a danému mluvčímu jdou jak do huby, tak do těla, tak do duše.
V Muži z osla se vyprávějí určité příběhy. D.R.E.D. se vyjadřuje v tom smyslu, že všechny příběhy jsou stejné. Dá se k tomu něco poznamenat?
Rozhovor s Janem Gérykem o kontextu inscenace Budiž pestr:
Jak vzniklo slovo pestr?
„Pestr“ je slovo „pestrý“ zkrácené tak, aby se to rýmovalo se Silvestr. Zpopularizováno názvem hlavního silvestrovského pořadu Československé televize v roce 1972 „Silvestr, budiž pestr“.
Číst dále »
Nejnovější komentáře